środa, 16 listopada 2016

Galaxy C9 Pro - nowy smartfon Samsunga tylko dla rynku chińskiego

Po marketingowej katastrofie nowego flagowego modelu Galaxy Note 7, Samsung próbuje odbudować w Chinach zaufanie do swojej marki wypuszczając na rynek smartfona przeznaczonego specjalnie dla potrzeb chińskich użytkowników: Galaxy C9 Pro (C jak Chiny).

Galaxy C9 Pro jest sprzedawany w cenie 3,199 yuanów (ok. 470 USD) i został fabrycznie wyposażony w najpopularniejsze na chińskim rynku funkcje i aplikacje, mi.in. funkcję video-selfie z łatwym ich zamieszczaniem na najbardziej popularnym w Chinach serwisie mobilnym WeChat.

Pomimo tego, że specyfikacja techniczna Galaxy C9 Pro nie dorównuje modelom flagowym i przeznaczony jest przede wszystkim dla ludzi młodych, Samsung dołożył starań, żeby stał się ciekawą alternatywą dla smartfonów z wyższej półki produkowanych przez krajowych konkurentów: Oppo, Vivo czy Huawei.

Galaxy C9 Pro posiada metalową obudowę, 6-calowy ekran full-HD, 6GB pamięci RAM, ośmio-rdzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 653, 64 GB pamięci wewnętrznej i baterię o pojemności 4000 mAh. Smartfon został wyposażony również w dwa bardzo dobre aparaty fotograficzne o rozdzielczości 16 Mpx (z przodu i z tyłu), co powinno zostać szczególnie docenione przez bardzo licznych w Chinach fanów selfies. Z pozostałych danych technicznych można wymienić port USB (typu C), wejście słuchawkowe 3,5 mm, dual SIM, 4G LTE, slot na kartę SD, skaner linii papilarnych zintegrowany z przyciskiem „Home” oraz kodek Cirrus HiFi dla osiągnięcia lepszej jakości dźwięku.

Oprócz dwóch wysokiej rozdzielczości aparatów fotograficznych zwraca uwagę bardzo duża pamięć RAM (6GB). Cecha ta jest szczególnie doceniana przez chińskich użytkowników smartfonów i jest jednym z powodów wzrastającej popularności krajowych marek Oppo i Vivo, których telefony charakteryzują się większymi pamięciami operacyjnymi zapewniającymi płynne działanie wymagającym pod tym względem programom, np. video streamingu.

Wyprodukowanie wysokiej jakości smartfona przeznaczonego wyłącznie na rynek chiński świadczy o wadze, jaką Samsung przykłada do tego największego na świecie rynku urządzeń mobilnych. Jak do tej pory przegrywa on tam jednak rywalizację nie tylko z globalnym konkurentem Apple, ale również z krajowymi firmami: Oppo, Vivo, Huawei i Xiaomi. A sposób, w jaki podszedł do licznie zgłaszanych przez chińskich użytkowników problemów z Galaxy Note 7, przez dłuższy czas starając się bagatelizować wagę problemu i przerzucając na nich część odpowiedzialności, na pewno szybko nie zostanie zapomniany.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz