wtorek, 6 grudnia 2016

Chińscy producenci telewizorów wygrywają rywalizację z koreańskimi firmami

Nikkei donosi, że chińscy producenci telewizorów w 2016 r. odbiorą firmom koreańskim miano globalnych liderów w tej branży, po raz pierwszy w historii stając na czele rankingu. W 2012 roku Japonia straciła swoją długoletnią dominację w tym sektorze na rzecz Korei. Chińska dominacja prawdopodobnie potrwa znacznie dłużej od koreańskiej.

Według szacunków chińskiej firmy konsultingowej Sigma Intell, popyt na odbiorniki telewizyjne w tym kraju, największym na świecie rynku konsumenckim, wzrośnie w 2016 r. o 12,5 procenta i wyniesie 51,2 mln sztuk. Udział chińskich firm w rynku światowym wyniesie w tym roku prawie 40 procent (4 procentowy wzrost) wobec 31,3 procentowego udziału koreańskich producentów (2 procentowy spadek) i 9,4 procenta japońskich.

Szybkim wzrostom sprzedaży na krajowym rynku towarzyszą również sukcesy eksportowe. Eksport chińskich telewizorów w 2016 r. wzrośnie o 19 procent do 32,4 mln sztuk. TCL, największy chiński producent, zwiększy w tym roku sprzedaż w Stanach Zjednoczonych aż o 50 procent dzięki intensywnej kampanii marketingowej. Wzrosty sprzedaży innej krajowej firmy, Skyworth Digital Holdings, związane są w dużej mierze z przejęciem zagranicznych marek w Niemczech i krajach afrykańskich. Sichuan Changhong Electric Co.ze swojej fabryki w Czechach uczynił punkt wyjściowy do europejskiej ekspansji firmy.

Pomimo utraty przez Koreę miana największego producenta telewizorów, dwie najbardziej znane tamtejsze firmy, Samsung i LG, zdołały jednak utrzymać swoją dominację. Światowym liderem pozostaje Samsung Electronics z 19,7 procentowym udziałem w rynku globalnym, który wyprzedza krajowego rywala LG z 11,6 procenta. Dopiero na trzecim miejscu znajduje się chiński TCL (7,6%), ale dwa kolejne należą również do producentów z tego kraju: Hisense (7,1%) oraz Skyworth (6,6%). Na szóstym miejscu uplasowała się słynna japońska Sony Corporation (5%).

Wprawdzie różnica między światowym liderem Samsungiem, którego udział w globalnym rynku obniżył się z zeszłorocznych 21 procent, a chińskimi producentami jest jeszcze duża i prawdopodobnie nie zostanie przez najbliższe lata całkowicie zniwelowana, to jednak trend wznoszący chińskich producentów jest wyraźny i nic nie wskazuje na to, żeby został przerwany.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz