środa, 14 grudnia 2016

Marriott, Hilton, IHG, Mövenpick i Accor liczą na rozwój chińskiej turystyki

Szybki rozwój krajowej turystyki w Chinach powoduje, że dla międzynarodowych sieci hotelowych kraj ten stał się rynkiem o największym potencjale wzrostu. Rządowe statystyki wykazują, że w ostatnich latach rynek ten wzrastał w tempie 12 procent rocznie i w pierwszej połowie tego roku osiągnął wartość 350 mld USD.

Szacunki The China Business Review, internetowego portalu prowadzonego przez US-China Business Council, przewidują jeszcze szybszy, 16 procentowy roczny wzrost krajowego rynku usług turystycznych do wartości 615 mld USD w 2020 r.

South ChinaMorning Post (SCMP) donosi, że globalne sieci hotelowe takie jak Marriott International, Hilton Worldwide, InterContinental Hotels Group (IHG), Mövenpick i AccorHotels, od dawna zaangażowane w Chinach i traktujące ten rynek jako jeden z najważniejszych, ostatnio zaczęły postrzegać go jako priorytetowy i dający lepsze perspektywy rozwoju niż inne.

Pomimo kłopotów gospodarczych w Państwie Środka i wolniejszego rozwoju, branża krajowej turystyki na restrukturyzacji ekonomicznej, dającej większą rolę sektorowi usług, może tylko zyskać, a znajdując się w początkowej fazie rozwoju zapewnia długą perspektywę wzrostu. Dodatkowo pomaga jej słabnący yuan, który zwiększając koszty zagranicznych podróży czyni z krajowych ofert turystycznych atrakcyjną alternatywę dla wielu potencjalnych konsumentów.

Żeby jak najlepiej wykorzystać możliwości na tak szybko rozwijającym się, ale specyficznym rynku, międzynarodowe sieci hotelowe tworzą nowe marki przygotowane specjalnie na potrzeby chińskiego konsumenta. Francuska sieć AccorHotels prowadzi w Chinach hotele pod swoją marką Mercure przetłumaczoną na chiński 美爵 (Mei Jue), szwajcarska grupa Mövenpick pod marką 瑞享 (Rui Xiang - „ciesz się szwajcarską jakością”), a brytyjska IHG oferuje sieć luksusowych hoteli 華邑 (Hualuxe). Marka Hualuxe przyjęła się na krajowym rynku na tyle dobrze, że IHG planuje do trzech istniejących obecnie dodać jeszcze 21 hoteli w nieodległej przyszłości.

Inną strategię obrał Marriott, który wraz ze swoim chińskim partnerem Eastern Crown Hotels Group wprowadził na rynek swoją amerykańską markę Fairfield, która oferuje usługi w przystępnych cenach przeznaczone przede wszystkim dla klientów biznesowych. Chińska sieć ma pomóc Marriottowi lepiej przystosować się do lokalnych wymagań i bliżej poznać tamtejszy rynek. Natomiast zachowanie zagranicznej marki ma przyciągnąć klientów swoim prestiżem. Marriott planuje powstanie 140 takich hoteli w ciągu najbliższych pięciu lat.

Międzynarodowe sieci hotelowe liczą również na to, że zaznajomienie chińskich konsumentów ze swoimi usługami pomoże im zwiększyć udziały w rynku usług dla chińskich turystów wybierających się za granicę.

Hilton już w 2011 r. rozpoczął program „Huanying” (欢迎), czyli po chińsku „Powitanie”, który ma sprawić, że chińscy klienci poczują się trochę „jak w domu” dzięki zapewnieniu im dostępu do chińskich gazet i periodyków, kanałów telewizyjnych, usług tłumaczeniowych, chińskiej herbaty i lokalnych przysmaków śniadaniowych, a także kapci które stanowią nieodzowny element usług hotelowych w Chinach.

Wzorując się na hiltonowskim programie Huanying, Marriott we wrześniu zaoferował chińskim turystom wybierającym się za granicę podobne usługi w pakiecie pod nazwą „Li Yu” (礼遇  pakiet powitalny

Wzrastająca świadomość zagranicznych hotelarzy dotycząca potrzeb i nawyków chińskich turystów powoduje, że usługi takie szybko zyskują na popularności w coraz większej liczbie zagranicznych hoteli.

Rywalizacja o klienta z nowymi usługami wykorzystującymi platformy internetowe, takie jak Airbnb, powoduje że sieci hotelowe coraz częściej i szerzej zaczynają korzystać z nowych rozwiązań technologicznych, takich jak rezerwacja online, aplikacje mobilne umożliwiające m.in. szybki check-in, używanie smartfona jako hotelowego klucza, wirtualny ogląd pokoju przy pomocy Google Earth itp.

Wprawdzie wysoka jakość usług musi odbić się na oferowanych cenach, coraz bardziej zasobna i liczna chińska klasa średnia pozwala mieć nadzieję, że będzie to czynnik stopniowo wzrastający na znaczeniu dla lokalnych konsumentów. Z rywalizacji cenowej z krajowymi konkurentami zagraniczne sieci hotelowe nie są bowiem w stanie wyjść zwycięsko.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz