wtorek, 7 marca 2017

Weibo będzie transmitowało mecze amerykańskiej ligi koszykarskiej NBA

Transmisje sportowe za pośrednictwem internetu stały się ostatnio w Chinach jednym z głównych pól walki między serwisami świadczącymi usługi wideostreamingu o przyciągnięcie nowych i utrzymanie dotychczasowych użytkowników. We wzrastającym zainteresowaniu chińskich konsumentów światowymi wydarzeniami sportowymi na najwyższym poziomie, szansę dla siebie spostrzegły również wszechobecne media społecznościowe, w tym Weibo (微博), chiński odpowiednik zabronionego tam Twittera z domieszką funkcjonalności Facebooka.

Serwis Weibo jest własnością wiodącego chińskiego portalu informacyjnego Sina Corp., który w zeszłym roku stracił na rzecz rywalizującego z nim Tencent Holdings prawa do transmisji w internecie meczów koszykarskiej ligi NBA. To zmusiło Sina Corp. do zmiany strategii i przeniesienia transmisji na swoją platformę mikroblogową. Bezpośrednia transmisja na Weibo w zeszłym miesiącu finałowego meczu futbolu amerykańskiego Super Bowl 2017 i duże zainteresowanie tym wydarzeniem ze strony chińskich użytkowników, ostatecznie przekonały zarówno Sina jak i NBA do podpisania umowy.

Wang Gaofei, dyrektor naczelny Weibo, zapowiedział że umowa z NBA jest początkiem starań firmy o zapewnienie sobie praw do transmisji najważniejszych światowych zawodów sportowych. Według swoich danych, Weibo w grudniu ubiegłego roku posiadało ponad 313 mln aktywnych użytkowników, przy czym aż 90 procent z nich korzystało z urządzeń mobilnych. Te dane powinny wyglądać wystarczająco atrakcyjnie przy negocjowaniu kolejnych umów na prawa do transmisji wydarzeń sportowych.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz