czwartek, 9 marca 2017

Chińscy reklamodawcy przenoszą się na smartfony

Reklamy internetowe już obecnie mają w Chinach prawie 60 procentowy udział w całej branży. Według danych eMarketer, w ubiegłym roku wydatki firm związane z promocją w internecie wzrosły o o 27 procent i wyniosły ponad 50 mld USD.

Jak przystało na największy na świecie rynek smartfonów, najdynamiczniej rozwijającym się sektorem reklam jest ten związany z urządzeniami mobilnymi. Analitycy z eMarketer przewidują, że do 2021 r. sektor ten będzie stanowił aż 60 procent całej branży i 82 procent reklam internetowych.

Chiński rynek reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych jest zdominowany przez tamtejszą „wielką trójkę” największych krajowych firm internetowych: platformę handlu internetowego Alibaba, wyszukiwarkę Baidu i Tencent Holdings, właściciela dominującego w chińskich mediach społecznościowych komunikatora WeChat, które razem kontrolują prawie 72 procent rynku.

Prognozy eMarketer sugerują że Alibaba Holdings, mający obecnie ponad 40 procentowy udział w przychodach z reklam mobilnych, pozostanie dominującym podmiotem, ale nie uda mu się znacząco zwiększyć udziałów w rynku. W przypadku wyszukiwarki Baidu, utrzymanie dotychczasowego tempa wzrostu przychodów z reklam może napotkać na trudności spowodowane nowymi, ostrzejszymi regulacjami rządowymi w tym zakresie. Obecnie Baidu kontroluje prawie 20 procent rynku reklam mobilnych, ale szacunki eMarketer przewidują zmniejszenie tych udziałów do 16 procent w 2019 r.

Największe szanse na dynamiczny wzrost udziałów w rynku reklam mobilnych ma, według eMarketer, Tencent dzięki swojej dominacji w mediach społecznościowych. Jego analitycy uważają, że firmie z Shenzhen uda się zwiększyć te udziały z obecnych 11,6 procenta do ponad 18 procent w 2019 r. i wyprzedzić tym samym Baidu.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz